Na czym polega SEO?

internet i marketing
seo

Pierwszym krokiem przy wyszukiwaniu wyników jest przeszukiwanie zasobów Internetu. Kolejnym zaś indeksowanie zawartości. Zasadniczo proces indeksowania polega na określaniu słów i wyrażeń, które najlepiej opisują strony i przypisanie strony do poszczególnych słów kluczowych. Człowiek nie jest w stanie sam przetworzyć takiej ilości informacji, ale ogólnie wyszukiwarka dobrze wywiązuje się z tego zadania. Czasem może nie znaleźć odpowiedniej strony, ale odpowiednia optymalizacja stron ułatwia jej w dużym stopniu to zadanie. Dzięki niej łatwiej jest jej sklasyfikować strony prawidłowo, a dla Ciebie oznacza to uzyskanie wyższej pozycji.

Historia i działanie wyszukiwarki internetowej

pozycjonowaniePo wyszukaniu odpowiednich stron, wyszukiwarka przetwarza je, czyli porównuje ciąg wyszukiwaniu z zaindeksowanymi stronami w bazie danych. Ponieważ jest bardzo prawdopodobne, że więcej niż jedna strona (praktycznie są to miliony stron) zawiera ciąg wyszukiwania, wyszukiwarka zaczyna obliczać trafność każdej ze stron w indeksie z ciągu wyszukiwania.

Istnieją różne algorytmy do obliczania trafności. Każdy z tych algorytmów ma różne wagi w stosunku do wspólnych czynników, takich jak gęstość słów kluczowych, linków lub metatagi. Dlatego różne wyszukiwarki podają różne strony wyszukiwania dla tego samego ciągu wyszukiwania. Co więcej, znany jest fakt, że wszystkie największe wyszukiwarki, takie jak Yahoo!, Google, Bing itp. okresowo zmieniają swoje algorytmy i jeśli chcesz być na górze, należy również dostosować swoje strony do najnowszych zmian. O tym też musisz pamiętać, jeśli pozycjonowanie stron internetowych ma być dobre. To jeden z powodów (oprócz zwiększenia ruchu z wyszukiwarek), by skupić się na SEO, jeśli chcemy być na górze

Czy można wpływać na wyniki wyszukwiania?

Ostatnim krokiem w działalności wyszukiwarek internetowych jest pobieranie wyników. Zasadniczo to nie jest nic więcej niż tylko wyświetlanie ich w przeglądarce – tj. niekończące się strony wyników wyszukiwania, które są posortowane od najbardziej istotnych do najmniej odpowiednich miejsc.

Chociaż podstawowa zasada działania wszystkich wyszukiwarek jest taki sam, drobne różnice między nimi prowadzą do poważnych zmian w wynikach trafności. Były czasy, kiedy eksperci SEO żartowali, że algorytmy Bing są celowo tylko przeciwieństwem tych z Google. Może być w tym ziarenko prawdy, że największe wyszukiwarki mogą zwracać uwagę na coś innego, dlatego prawidłowa optymalizacja stron internetowych jest dziś tak ważna. Istnieje wiele przykładów różnic między wyszukiwarkami. Na przykład dla Yahoo! i Bing, zawarte na stronie słowa kluczowe mają pierwszorzędne znaczenie, a dla Google linki są bardzo, bardzo ważne. Ponadto dla Google im starsze strony, tym lepiej. Natomiast Yahoo! na ogół nie ma tendencji preferowania stron i domen z tradycją (tj. starszych).