Otwieramy sklep internetowy

internet i marketing
sklep www

Cześć osób uważa, że założenie i prowadzenie sklepu internetowego to bułka z masłem. Niestety niektórzy o tym właśnie przekonani często rzeczywiście decydują się na założenie sklepu internetowego i niestety takich ich „prosty” pomysł kończy się wielkim fiaskiem. Z czego to wynika? Po prostu właśnie wiele osób bagatelizuje wiele czynności, które przy otwieraniu „normalnego” stacjonarnego sklepu są bardzo ważne – mają wrażenie jakby internet był prostym rynkiem, bo przecież nie trzeba wynajmować żadnej przestrzeni, nie trzeba robić tylu rzeczy, a w zasadzie, to pewnie jest tak, że w internecie to wszystko się sprzedaje.

Ile to kosztuje?

Nic bardziej mylnego. Wynajęcie lokalu jest w tej sytuacji wynajęciem serwera i też wiążą się z tym koszty. Do tego dochodzi dość kosztowny projekt i jego wykonanie i wykupienie domeny. Uświadommy sobie, że nawet budowa czy zlecenie całości projektu firmie zewnętrznej to nie to samo, co stworzenie zwykłej strony internetowej – platforma e-sklepu jest o wiele bardziej skomplikowana, wymaga od wykonawcy innych umiejętności i szerokiej wiedzy w temacie.

zakupyDlatego wykonanie takiego projektu jest zazwyczaj o wiele droższe i trwa dłużej – jednak pamiętajcie o tym, ze nie powinniśmy tu oszczędzać, ale zadbać o dobrą jakość wykonania usługi. No chyba że chcemy się potem wciąż denerwować, że coś w naszym sklepie nie działa jak należy albo… w ogóle nie działa. Wybierzmy więc sprawdzonego i doświadczonego wykonawcę, który niejeden sklep już postawił i wszystko działało jak trzeba. Kiedy będziemy mieć gotowy sklep to będzie dopiero początek… Teraz będzie największa zagwozdką, bo jak do niego ściągnąć klientów? Jeżeli nie zastanawialiśmy się porządnie nad tą (podstawową!) kwestią to możemy być w niezłych tarapatach, jeżeli wyjdzie teraz, że tak naprawdę nie mamy pojęcia kto jest zainteresowany naszymi produktami i gdzie takie osoby znaleźć.

Zakupy w internecie

Przecież to sieć internetowa – nie możemy użyć tradycyjnych narzędzi internetowych, nie możemy też liczyć na to, że ktoś przypadkiem będzie przechodził koło naszego sklepu i zajrzy i coś go zainteresuje… Jeżeli my nie ściągniemy klienta sami, to on sam do nas nie wpadnie. Zaczynacie teraz rozumieć w czym jest problem i dlaczego tak naprawdę prowadzenie takiego zdalnego sklepu online jest trudniejsze? No właśnie. Nie jest problemem zrobić sklep i przygotować go do zakupów – sztuka jest to, by do tego sklepu wchodzili internauci, wracali no i żeby kupowali twoje produkty.