Xiaomi zabiera się za pluszaki

internet i marketing
xiaomi

Chiński producent Xiaomi jest kojarzony głównie z telefonami komórkowymi oraz różnego rodzaju elektroniką użytkową. Ich produkty odznaczają się nieprzeciętnymi możliwościami oraz cenami dużo niższymi od firm takich jak Samsung czy Apple. Xiaomi prowadzi specyficzną politykę marketingową, ale mimo wszystko każda nowa premiera sprzętu jest wielkim hitem i osiąga dużą sprzedaż. Smartfony rodem z Chin zalewają już cały świat, ale najnowszy produkt może budzić duże zdziwienie. Xiaomi postanowiło wprowadzić do sprzedaży zupełnie coś nowego i rzecz ta ma niewiele wspólnego z elektroniką. Okazuje się, że ich kolejnym hitem mogą okazać się pluszowe misie.

Dlaczego akurat pluszaki?

xiaomi-pluszakiPluszaki od Xiaomi pojawiały się już od dłuższego czasu przy okazji różnego rodzaju imprez branżowych oraz targów nowych technologii. Nie stanowiły one znaczącego źródła dochodu i były raczej formą promocji marki oraz przyciągania uwagi najmłodszych odbiorców i użytkowników. Z tego co można jednak przeczytać w kilku źródłach, firma zamierza w następnym roku sprzedać ponad 2 miliony sztuk swoich pluszowych zabawek. Plan jest bardzo ambitny, ale Xiaomi zasłynęło już kilkoma nietypowymi posunięciami i wszystko jest możliwe. Warto też dodać, że zabawki nie mają wbudowanej żadnej elektroniki. To zwyczajne przytulanki, które w teorii nie różnią się niczym od innych takich zabawek.

Czy Xiaomi zmienia strategię marketingową?

Cała akcja z zabawkami nie bardzo pasuje do charakteru marki Xiaomi i jej wcześniejszych decyzji. Producent słynie przecież z urządzeń, które oferują coś więcej niż tylko logo marki. Każdy ich produkt wyróżnia się rozbudowaną elektroniką oraz imponującymi danymi technicznymi. W tym przypadku akcja wygląda trochę jak naciąganie klientów na coś, co jest im zupełnie niepotrzebne. Pomimo tego na forach związanych z Xiaomi pojawia się wiele zapytań o maskotki i ich rynkowa premiera jest bardzo wyczekiwana. Tego typu informacje opublikowała strona o xiaomi – mi-xiaomi.pl Ludzie są skłonni zapłacić za nie nawet kilkadziesiąt dolarów. Oprócz zabawek w niedługim czasie mają pojawić się też inne akcesoria takie jak ściereczki do ekranów czy podkładki pod myszki.

Prognozy i oczekiwania

Czy faktycznie uda się sprzedać tyle maskotek? Xiaomi w dalszym ciągu koncentruje się głównie na rynku elektroniki, ale widać, że ich plany są dużo ambitniejsze. Niezależnie od sensu całej akcji warto jednak zwrócić uwagę na to, że inni producenci od dawna prowadzą tego typu akcje. Apple dołącza do swoich telefonów naklejki. Podsumowując jest to zatem tylko uzupełnienie głównej działalności Xiaomi. Firma upatrzyła sobie w tym łatwy zysk i trudno ją za to winić. Zobaczymy jednak jak to się odbije na wizerunku całej marki.